Monday 11 August 2014

Stavanger - stad van beelde

Beeldhouwerk in Stavanger

In Oslo sowel as in Stavanger het die beeldhouwerke ons opgeval.  Nou kyk Oslo se beelde sou ons in Suid-Afrika lank met die vyeblare besig gehou het.  Met die jare kom meer verdraagsaamheid en waardering vir die skoonheid en ekspressiwiteit van naakte lywe, maar vir daardie album op my blog sien ek nog nie kans nie.  

In Stavanger is daar 'n beeld wat 'n mens sommer by 'n hele paar plekke raaksien - replikas - ons het besluit dis deel van 'n bemarkingsveldtog.

Hierdie een staan in die Stavangermuseum.

Daar is amper oral beelde, voor die winkels, in die parke, by die katedraal en tussen die huise.  Dit is veral mooi om te sien hoe die mense, veral die kinders, met hierdie beelde omgaan.  Hulle vryf die neuse van die skape en gaan sit op hulle.  Hierdie skape is in die middel van die ou dorp tussen die winkels.














Die seuntjie op 'n perd is ook voor winkels.













In die sentrale park om die katedraal en by die dam staan die volgende beelde.




Natuurlik maak die natuur tussenin sommer sy eie beelde in interaksie met die mooi ou houthuisies.


In 'n parkie tussen die huisies staan 'n hele paar beelde met 'n bord wat Lars H. Lende as die 
kunstenaar aandui.  


Kyk hoe spelerig is hierdie beeld.

Daar is ook pragtige houtsneewerk, naamlik die van Andrew Smith (ek sal dit nie maklik vergeet nie, want dit is ook een van my nefies se naam).  Voorbeelde hiervan is in die katedraal en in die museum te sien.  
Die preekstoel in die katedraal.


Die heel mooste beeld is die een by die hawe waarnaby ons gebly het. Ons het seker twintig foto's daarvan geneem en ek is nie seker hierdie is die mooiste een nie.

'n Skip in vlug.


2 comments:

  1. Ek is dol oor 'n skip in vlug! Hoe groot is die standbeeld?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nogal groot, so 4 by 4 meter skat ek, maar dis hoog op so ek kan heeltemal die bal misslaan.

      Delete